
Мектепте балалардың ыстық тамақпен қамтамасыз етілуі олардың денсаулығы мен тиімді оқу қабілетін сақтаудың маңызды шарттарының бірі болып табылады. Мектептегі тамақты дұрыс ұйымдастыру халықтың, әсіресе балалардың көп уақытын мектепте өткізетінін ескерсек, денсаулығының жақсаруына әкеледі. Сондықтан, дұрыс тамақтану өскелең ұрпақтың денсаулығын анықтайтын маңызды факторлардың бірі болып табылады. Толық және теңдестірілген тамақтану аурулардың алдын алуға, тиімділік пен оқу үлгерімін арттыруға, балалар мен жасөспірімдердің физикалық және психикалық дамуына ықпал етеді, олардың қазіргі өмірге бейімделуіне жағдай жасайды. Оқушылардың ұтымды тамақтануы жалпы білім беру мекемесінде денсаулық сақтау ортасын құрудың, білім беру жүйесінің жұмыс істеуінің жағымсыз салдары мен салдарын азайтудың шарттарының бірі болып табылады.
Балалық шақта қоректік заттардың жеткіліксіз қабылдануы физикалық даму көрсеткіштеріне, аурушаңдыққа, оқу үлгеріміне теріс әсер етеді, метаболикалық бұзылулардың және созылмалы патологияның көрінісіне ықпал етеді. Мектеп – өмірлік орта, оның көмегімен дұрыс тамақтану процесіне әсер етуге және мектеп оқушыларында осы мәселеде дұрыс әдеттер мен стереотиптерді қалыптастыруға болады. Мектепте сауықтыру және тамақтану жұмыстарын жүргізуге тиімді мүмкіндіктер бар. Дәл мектеп жасы – баланың негізгі дамуы жүзеге асатын және өмір салты, оның ішінде тамақтану түрі қалыптасатын кезең. Ұйымдастырылған мектеп тағамдары санитарлық ережелермен және ережелермен реттеледі, сондықтан рационалды тамақтану принциптеріне сәйкес келеді. Көптеген студенттер салауатты өмір салтының бір бөлігі ретінде дұрыс тамақтану туралы аз түсінеді. Мектеп оқушыларының тамақтануындағы негізгі проблемалар мектеп қабырғасынан тыс диетаны бұзумен, чиптерді, фастфудтарды, крекерді, тәттілерді, шоколад батондарын және т.б. Бұл әдетте ата-аналардың хабардар болмауына және/немесе келісімсіздігіне байланысты.
Салауатты (рационалды) тамақтану – салауатты өмір салтының негізгі құрамдас бөліктерінің бірі, ағзаның белсенді өмір сүру кезеңін ұзартудың негізгі факторларының бірі. Қазіргі уақытта адамдардың, ең алдымен халықтың әлеуметтік белсенді топтарының өз денсаулығына деген көзқарасында елеулі өзгерістер орын алуда: денсаулықтың түкке тұрғысыз екендігі, оның шығындары қайтарымсыз және назардан тыс қалуы мүмкін деген ескі түсініктер жойылуда. . Адамның ең құнды байлығы денсаулық екені барған сайын айқындала түсуде, өйткені ол оның қазіргі қоғамдағы қызметін және сәйкесінше өмір сүру деңгейін және әл-ауқатын анықтайды. Қазіргі заманғы адамның тамақтануы асқазан-ішек жолдарының, эндокриндік жүйенің, жүрек-тамыр жүйесінің және онкологиялық процестердің көптеген ауруларының дамуының негізгі қауіп факторына айналуда. Адам ағзасында оның қалыпты жұмыс істеуі мен өнімділігі тамақтану сипатына байланысты емес орган немесе жүйе жоқ. Ағзаның дамуының әрбір кезеңінде дұрыс тамақтану орасан зор рөл атқарады.Тамақтанудың физиологиялық мәні: құнарлы және дәруменді тағамдарды таңдау неғұрлым көп болса, ағзаны қажетті қоректік заттармен толық қамтамасыз ету. «Дұрыс тамақтану» мәселесі әр адамды күніне бірнеше рет алаңдатып, денсаулық жағдайына жүйелі түрде әсер ететініне қарамастан, бұл тақырыпқа әлі де тиісті көңіл бөлінбеген. Мектеп бағдарламасы мен орта білім берудің білім беру стандартында дұрыс тамақтану принциптері айтылмаған. «Тамақтануды ұйымдастыру» тақырыбы педагогикалық оқу орындарында да оқытылмайды. Дұрыс тамақтануды насихаттау ата-ананың азық-түлікке қаражатын тарту үшін ғана емес, сонымен бірге адамның балалық шағында қалыптасқан тамақтану әдеттерін қартайған кезде де сақтайтындықтан да маңызды. Бұл әдеттер отбасында және балалардың ұйымдастырылған тамақтану жүйесінде қалыптасады. Отбасылық өмір салтына тікелей әсер ету мүмкін емес, сондықтан мектеп асханасы өсіп келе жатқан адамның дұрыс тамақтануды үйренетін негізгі орны болып табылады. Дүниежүзілік денсаулық сақтау ұйымының анықтамасы бойынша «Денсаулық – бұл ауру мен кемшіліктің болмауы ғана емес, сонымен бірге толық физикалық, психикалық және әлеуметтік салауаттылық жағдайы». Елімізде болып жатқан әлеуметтік-экономикалық өзгерістер аясында халықтың осал топтарының бірі, әсіресе, мектеп жасындағы балалар болып шықты.